frokenrobe

En doft av nybakat

Kategori: Vägen mot arbetsterapeut


På torsdag är det arbetsterapins dag med massa spännande föreläsningar och andra händelser.
Vi som är med i FSAstud har fixat så att det kommer en föreläsare och pratar om vårdhundar i vården. 
Det ser jag mycket fram emot eftersom jag är intresserad av att använda mina framtida hundar i arbetsterapin. Hundar gillar ja att ha ett jobb/ en uppgift så jag tror det skulle vara jättebra både för både mina klienter och hundarna :) Den målgruppen jag vill jobba med är utvecklingsstörda och jag tror att det kan bli ett väldigt bra utbyte mellan människan och djuret.
I alla fall så har vi idag varit hemma hos mig och bakat muffins som sedan på torsdag ska bli till cupcakes. Dessa tänkte vi bjuda på till de som kommer på föreläsningen. Det blev naturligtvis en liten provsmakning och de var delicious!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: