frokenrobe

Glädjespridare

Kategori: Vägen mot arbetsterapeut

Har gått omkring med en helt euforisk glädje i kroppen hela dagen efter föreläsningen om vårdhundar.
Vilket otroligt jobb de gör människans bästa vän, de kan få människor som har långt gången demens att börja tala efter år av tystnad, hjälpa cancersjuka barn att öppna upp och prata om sin rädsla för döden, strokepatienter att finna motivation till träning och mycket mycket mer. Jag är verkligen helt fascinerad, vilka hjältar!
När det är dags för valpköp för oss hoppas jag verkligen att jag kan hitta en valp som jag kan få vara med och följa i utvecklingen till vårdhund. Jag vill ju ha den som kollega för de är verkligen riktiga glädjespridare för många människor. 
 
Bilder på de raser som det förmodligen kommer bli någon av här hemma- Welsh springer spaniel & Boxer.
Överlag sociala, trygga, lättlärda och arbetsvilliga hundar. Precis sådant som krävs för att bli en bra vårdhund :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: