frokenrobe

Weekendlängtan

Kategori: Drömmar & Förhoppningar

Jag hade mer än g.ä.r.n.a åkt på en weekendresa nu i höst/vinter.
Jag känner att jag hade mått bra av att komma iväg lite och uppleva miljöombyte nu när det både är en stressig period i skolan med vår C-uppsats som vi ligger efter med + att vi har en intensiv kurs framför oss med inriktning på barnsjukdomar och 1 veckas praktik mitt i allt.
Min kära sambo följer dock inte riktigt mina tankespår, han tycker vi kan ha det mysigt på hemmaplan istället & göra saker som att gå mer på bio och restaurang bara. Han känner väl inte riktigt att vi har råd heller, den oglamorösa sanningen som student.
Tur att det är mindre än ett år kvar tills vi faktiskt får en riktig lön, undrar om det kommer kännas som att man har massor av pengar då? Eller om man helt enkelt kommer känna sig precis lika fattig i slutet av månaden för att man lever efter en helt ny standard och ändå har lyckats bränna upp alla pengarna? Hihi ;)
Jag hoppas ändå på att han kan tänka om eller att jag helt enkelt har turen att någon av mina tjejkompisar vill åka iväg med mig.
Önskeresan går till London!  
 
Prag i December 2011

Kommentarer


Kommentera inlägget här: