frokenrobe

Kycklingpaj med filodeg

Kategori: Ätbart

Idag provade jag att laga kycklingpaj på filodeg & det blev ju en minst sagt spännande upplevelse.
Först blev jag väldigt förvånad när jag upptäckte att själva degen var utkavlad till väldigt tunna ark som jag enligt receptet skulle lägga så att de täckte en pajform. Så jag la de uppe på varandra på lite olika håll. När jag sen hade förgräddat skalet och skulle ta ut det bara smulade det sönder sig i kanterna.
Smaken var det inget fel på men alla smulor på golvet, bänken & i ugnen gör nog att jag avstår från att göra pajskalet på filodeg igen.
Katterna blev i alla fall glada över spillet och mumsade nöjt i sig, Freddi som fick plocka undan efter min matlagning var mindre nöjd <3


Smulpaj?


Kommentarer

  • Cissi säger:

    Å vad gott det lät, kanske blir att testa framöver..

    2011-11-09 | 09:12:26
    Bloggadress: http://cissiochkampenomlyxen.blogg.se/
  • Hanna - Mode, smyckestillverkande och min vardag säger:

    Det låter gott!

    2011-11-09 | 10:06:12
    Bloggadress: http://hannafialotta.blogg.se/
  • Mimmi säger:

    Haha gott men stökigt

    2011-11-09 | 10:33:30

Kommentera inlägget här: