frokenrobe

Inredningsproblematik

Kategori: I vårt hem

Sitter och klickar mig in på alla sidor jag kan komma på och hitta som säljer golvlampor.
Det är inte det lättaste kan jag bara meddela att hitta en snygg golvlampa som passar oss i smaken och som har ett bra pris. I nuläget har vi en ikealampa som katterna har lekt rövare i så hålig och fin är den numera. Inte riktigt min stil om jag får säga det själv. Därför är jag på jakt efter något kattvänligt, snyggt och plånboksvänligt, men det verkar inte gå att uppbringa.
Har ni några förslag på bra sidor/affärer där jag bör titta så mottas det mer än gärna?!

Sen så har jag även ett annat inredningsbekymmer och det är hur jag ska placera de här fina lampetterna jag fick av mamma i helgen?
Jag vill ha dom på väggen i vardagsummet men vet inte om de ska hänga ensamma eller om de ska få sällskap av någon tavla/väggord/väggljustake?
Vi har funderingar på att ha en stor rund väggljusstake på väggen men blir det i så fall för mycket att ha lampetterna en bit bort på samma vägg?
Vad tror/tycker ni?



Fina lampetterna som ska upp någonstans



Den tomma väggen, som det ser ut idag



Rund väggljusstake i den stil vi funderar på


Kommentarer

  • Mimmi säger:

    Svårt de där, tror väggljusstaken kan passa där men kan nog bli för mycket med dem båda också. Du får be Freddi hålla så får du se om de funkar :) Tack för en supertrevlig kväll!

    2011-10-30 | 00:00:06
  • sara säger:

    Ååå va fina. jag hade satt upp båda bredvid varann i lite olika höjd, har ni något över soffan? Om inte hade jag satsat på någon tavla el annat. Annars kan de se lite tomt ut :)



    Väggljusstaken va stilren och gav ett behagligt sken.

    2011-10-30 | 10:35:34
  • Rebecca säger:

    Vi har en tavla över soffan, men väggen över matsalsbordet känns så tom. Tycker också om den väggljusstaken, ska bara bege mig ut på jakt efter en och hoppas att det finns någon butik som fortfarande säljer dem. Eventuellt får lampetterna sitta där ensamma sålänge.

    Kramar

    2011-10-30 | 20:19:35
    Bloggadress: http://frokenrobe.blogg.se/

Kommentera inlägget här: