frokenrobe

Solrosbullar & rosabandet-galan

Kategori: Ätbart

Idag är Freddi ute och firar att han skrivit tenta och då passade jag på att baka lite solrosbullar, så nu luktar här gott av nybakat i lägenheten. Alltid trevligt med hembakat bröd till frukostmackan och höstens mustiga grytor och värmande soppor tycker jag.
Sen så vill jag också uppmuntra er att skänka pengar till bröstcancerforskningen!
Ett viktigt ämne som drabbar så många som 1/9 kvinnor under livets gång och många fler indirekt. Min mormor fick bröstcancer för ett par år sedan och var då även tvungen att operera bort det sjuka bröstet. Mycket sorg för både henne och oss anhöriga, och många tankar som väcktes bland oss andra kvinnor i familjen. Är det ärftligt? Ska det drabba mig nu?
Som tur var trodde inte läkarna att det var ärftligt då mormor fick det såpass gammal, och ännu mer tur är att mormor idag är frisk från cancern. Dock med ett tantbröst och ett tonårsbröst som hon själv uttrycker det <3
Idag sändes rosabandet-galan och det går fortfarande att skänka pengar dit via tv3.s hemsida. Så kämpa för liv du också!

Kommentarer

  • Mamma till William och Wilma säger:

    Gott med hembakade bullar..

    2011-10-26 | 22:15:22
    Bloggadress: http://blondis81.blogg.se/
  • Rebecca säger:

    Ja de blev faktiskt riktigt goda, lätta att gör också och det är ju ett extra pluss :)

    2011-10-27 | 15:41:37
    Bloggadress: http://frokenrobe.blogg.se/

Kommentera inlägget här: