frokenrobe

Redan måndag igen

Kategori: Vårliv<3

Så var det måndag igen, vart tar helgen vägen? Började inte dagen så bra, utan försov mig så att jag kom in till praktiken en timme senare än det var tänkt. Inte skoj med ett sådant uppvaknande! Hann inte ens äta frukost utan fick köpa en fralla på pressbyrån innan jag hoppade på tåget.
Känner att det kommer vara skönt när praktiken är slut även om det är jätteroligt. Men den inneboende stressen det är att pendla, vara på VFU samt ha arbeten upptill är inte det. På helgen försöker man både plugga och hinna undan med massa annat som man skjuter på i veckorna som städ & tvätt. Nä nu längtar jag efter en helt fri helg utan massa måsten! Nästa helg kommer i alla fall vännerna Sara & Markus från Halmstad hit :). Håller tummarna för fint vårväder då så vi kan vara ute och promenera med deras fina Berner sennen tik Yatzy som också ska följa med.
Fast redan imorgon tar jag miniledigt och åker hem till mamma & pappa efter praktiken.

Kommentarer

  • Cissi säger:

    Förstår precis hur du menar! Är tuffa veckor när man har praktik. Först i barngrupp hela dagarna, sen hem och fixa med vardagslivet OCH rapportskrivning som ska in, lektioner planeras osv..

    Det är kul att det är en avgränsad period och väldigt roligt också!

    2012-04-25 | 19:53:49
    Bloggadress: http://nastanperfekt.blogg.se/

Kommentera inlägget här: