frokenrobe

Boktips

Kategori: Jag vill tipsa om....

 
 
Nu är jobbehelgen äntligen över och jag tar lite välförtjänt ledighet :) Fångat eftermiddagssolen på balkongen och läst ut en bra bok.
Jag läser väldigt mycket böcker under sommarmånaderna och ska därför passa på att tipsa om några litterära godbitar som jag kommit över.
 
Bedragen- Är den första boken av en bokserie om 5 ( Jag har läst 4 av 5 än så länge ;) ) och de handlar om barnmorskan och 4:a barns mammans Cecilia Lunds facinerande arbete och spännande privatliv. Författaren är Katarina Janouch
 
Pågrund av Leon-  Maja & Angelica var en gång i tiden bästisar och Leon & Maja var ett par. Men under Majas språkresa till USA går allting sönder. En händelse som ingen av dom kan ändra på. Sex år senare går Leon hastigt bort och Angelica & Maja möts igen på begravningen. Kan de ge varandra en ny chans? Författaren är Jenny Leeb
 

Vinteräpplen- Handlar om tre generationer kvinnor och deras kamp mellan stolthet och svält på ön Kaskö i Österbotten och om att bryta en ond cirkel och få tillbaka makten över sitt eget liv. Författaren är Josefine Sundström

Kommentarer


Kommentera inlägget här: