frokenrobe

Slutet av december

Kategori: Vintertid <3

Julen: Spenderades under dagen med nästan hela släkten på pappas sida (kusin + farmor & farfar som fattades), farbröder, kusiner, och fruar & män till dessa och mysiga och busiga kusinbarn. Vi har en tradition som vi försöker hålla hårt på som farmor och farfar har infört. Trots att de inte orkar vara med längre så är det roligt att hålla traditionen vid liv. Varje år äter vi grönsakssoppa med klimp i och olika sorters kött vid sidan om (grönsakssoppa är aldrig lika god som vår julsoppa). Till efterrätt blir det ostkaka med sylt och grädde och sen gottis till Kalle Anka.
På kvällen var vi bara familjen som kollade på film, öppnade julklappar, åt apelsinmalta och massa godis.
Jag blev otroligt nöjd med årets julklappar.

Min julaftonsoutfit

Sigge var fin i rosett



















Lite julklappar


Mellandagarna: Jag hade lite skolarbete som behövde stökas undan, men hann ändå med lite shopping och att träffa annan släkt och vänner. Min lillebror Jonas fyllde ju även 15 år och vi hade gäster både på juldagen och den 27 december.

Nyår: Var vi hemma hos vännerna Sara och Markus tillsammans med 4 andra par. Vi åt god 3 rätters meny med tunnbrödssnittar till förrätt, baconlindad och smördegsbakad fläsklfilé med ädelsostpotatisgratäng och sallad till varmrätt och till efterrätt blev det tvåfärgad chokladmousse i lager toppade med olika bär. Väldigt gott! lekte lekar, gjorde uppdrag, drack drinkar och firade in tolvslaget med champange & fyverkerier gjorde vi också.
Har tyvärr inga bilder på nyår då jag glömde kameran hemma men det kanske kommer upp en annan dag när jag har frågat runt lite.

Min nyårsblåsa
Jag fick en fin & god nyårspresent av Mimmi

Likande efterätt hade vi

Kommentarer


Kommentera inlägget här: